Comanda Albaran i factures

                                                                                      
                 
      Lydia Martinez Soleño                                                       31/10/2017

     P4- Comanda Albaran i factures



Encàrrec de gèneres que es fa a un fabricant o a un venedor. Les comandes poden adoptar diverses formes, tot i que els terminis més freqüents solen ser molt curts, de 24 hores, 48 hores o una setmana.
Alguns dels avantatges que presenta aquest tipus de comandes són les següents:                    
- Produeixen una major rotació dels materials.   
- Redueixen els terminis d'aprovisionament.       
- Disminueix el nombre de factures, i per tant el treball comptable.                
Els inconvenients que presenta són:                
 - Eleven el nombre de recepció.                                   - Exigeixen que es faci un estudi previ a la seva realització.





Albarà és un imprès que signa una persona quan rep un paquet. La seva funció es efectuar peticions de mercaderies.                                                               TIPUS:                                                                              
- Sense valorar: només conté la descripció de la mercaderia i el preu unitari.                              
- Valoració: Inclou els imports totals i els impostos.                                                     
FUNCIONS:                                                                      - Justificar la sortida de mercaderies del magatzem, Serveix per fer la factura, una vegada que el comprador el signa serveix com a justificant de q la mercaderia a estat lliurada. Dos exemplars s'envien amb la mercaderia: 
L'original es el queda el comprador i una còpia signada es retorna al proveïdor. 
Dades per a omplir, la Fixa del client, de la Fixa del magatzem i de la comanda.




Una factura, factura de compra o factura comercial, és un document mercantil que reflecteix tota la informació d'una operació de compravenda.    

- Tipus de factures                   
 Factura ordinària: És el document que serveix per documentar qualsevol operació econòmica, però no està exempta d'errors.                     
                                                           
 Factures rectificatives: Quan una factura no compleix amb la normativa vigent, o quan es pretén fer una correcció.      
       
 Factura recapitulativa: Aquest document és summament útil per agilitzar els processos de facturació.     
                              
Factura rectificativa i factura recapitulativa:n dues eines per esmenar o per agilitar a la factura ordinària

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Classes de Xecs

¿Qué sabes de Ikea?